dinsdag 3 juli 2012

feest en afscheid


Morgen viert onze jongste de verjaardagen van haar juffen in groep 2. Tegelijk met het vieren van het feest is het voor haar afscheid van haar kleuterklas. Vandaag vertelde ze zó blij te zijn dat ze nu eindelijk mag leren lezen en schrijven én dat ze het fijn vindt dat ze dan niet meer klein is en door de grote ingang naar binnen mag in 't vervolg. We hebben een lekker kadootje voor de juffen gemaakt! Het is een tijd van grote sprongen, zo had ze vandaag haar laatste zwemles en nam ík afscheid van een periode namelijk het tijd doorbrengen in het zwembad voor de lessen van 1 van de 3. Zaterdag gaat ze afzwemmen voor haar B en dan zit het lessen erop. Het was voor mij altijd een heerlijk 'verplicht' rustmoment, tijd voor een naald breien of een tijdschrift lezen. Vandaag heb ik meegezwommen, in de rij voor het startblok en duiken door het gat. Je bent nooit te oud...

En dan mag er voor iets anders vandaag echt de vlag uit. Ik trapte de ketting van mijn fiets... (nee daarvoor is natuurlijk niet de vlag). Ik ben naar de fietsenmaker gegaan maar daar was het veel te druk, ik heb rond mijn huis gezocht naar een handige buurman maar die was niet voorhanden. Toen heb ik de fiets maar omgekeerd en (een beetje geholpen door zoonlief) de ketting er weer omgelegd! Dat kun je gerust een mijlpaal noemen!