dinsdag 21 augustus 2012

een perzik oogsten in de stad, Pluk de Stad!

Ik wist al dat er in Zutphen een perzikboom stond op openbare grond. Vandaag ben ik er langsgefietst. Eerst teleurgesteld; ik zag niets hangen. Totdat ik opeens tóch, ja hoor, een heuse perzik zag hangen! Zoals je ziet ligt die nu bij mij thuis op een schoteltje, een paar uurtjes zon er nog over en dan gaan we 'm oppeuzelen!



Voor wie graag wil weten waar deze perzikboom staat is het een goede aanleiding om de site  http://www.plukdestad.nl/ eens te bezoeken. En als je dan toch bezig bent; voer dan gelijk de oogstplaatsen die jij weet in op de site. Iedereen kan dat doen, je moet alleen even inloggen. Het is een landelijke site, met een googlemaps kaart is elk plekje in Nederland aan te geven. En als je aarzelt 'zal ik mijn geheime plaatsen wel verklappen?' dan kan ik je verzekeren; ik dacht dat in eerste instantie ook maar wat blijkt; sinds ik registreer en anderen met mij dat ook doen heb ik nog nooit zoveel geoogst! 'om te vermenigvuldigen moet je kunnen delen...'.

visitekaartje van Pluk de Stad Zutphen


Geen opmerkingen: