zaterdag 27 oktober 2012

Een dag om de was op te hangen, lekker vegetarisch broodbeleg en.... Hundertwasser!

Was het gisteren een dag om slingers op te hangen, vandaag is het een dag om de was op te hangen! Zoonlief voetbalt zich het vuur uit de sloffen en zijn team speelt de sterren van de hemel! Daarna wappert deze was aan mijn waslijn, van de kleuren krijg je toch onmiddelijk een goed humeur... 


Iets heel anders; sinds onze oudste haar spreekbeurt deed over 'vegetarisch zijn' eten we geregeld 'vegetarisch gehakt met bieslook' op brood. Ik vind het leuk jullie dat te vertellen omdat ikzelf altijd wat weerzin voelde bij 'vegetarisch vleeswaren'. Voor haar spreekbeurt zijn we van alles gaan proeven en we kwamen tot de ontdekking dat dit 'net echt' smaakt. Zelfs zó echt dat, toen opa (die best van een stukje vlees houdt) eens bij ons at en een plakje op zijn brood deed niet opmerkte dat het 'nepvlees' was (al snapte hij niets van het gegiechel aan tafel). Mocht je dezelfde aarzeling voelen die ik toen had; het is het proberen waard! (en helemaal lekker met een laagje spread eronder).


En dan Hundertwasser... ik raak er niet over uitgepraat! Ik maakte een kaartje met ogen als thema. Op een correspondentiekaart is zo'n werkje geen grote klus. Ik had het nog kunnen inkleuren maar zo vind ik hem eigenlijk ook oke! Je zou het voor de grap eens moeten proberen, regel is dat je niet streng bent voor jezelf, het kan niet mislukken!


Geen opmerkingen: