dinsdag 9 oktober 2012

HET KAN en soms kan het niet... that's life!

Voor het raam van een huis hangt al heel lang deze tekst. Zal ik er een foto van maken? Ik lees de tekst nog eens en de tekst zegt mij; ja, doe dat maar. Hij maakt me nieuwsgierig, de bewoners hebben er een reden voor om deze tekst voor hun raam te hangen, grappig! Het is een antwoord op een vraag maar welke? Je kunt er veel kanten mee uit maar één ding is zeker; vooral de góede!


Op de terugweg naar huis maak ik deze foto, en weer ben ik nieuwsgierig. Ik kan allerlei redenen bedenken waarom dit gezellige bankje juist op deze plaats staat maar... er op zitten is onmogelijk. In ieder geval is het een foto waard, als uitzondering die de regel van hierboven bevestigd!


'Wel en niet' is altijd en overal aanwezig. Zo ben ik het helemaal eens met de tekst die je op de volgende foto, in het midden, ziet. Appels en Peren zijn ook mijn nationale helden!


Toch word ik verdrietig van de zóveelste spaaractie... van het idee hoeveel papier, inkt, opslag, vervoer, verpakkingsmateriaal etc er nodig is voor iets wat éven leuk is en daarna, al snel weer vergeten, een hoop afval oplevert. Daaraan gekoppeld voel ik verbazing over de tekst die ik ook lees; 'geef de aarde door'.
Eén ding maakt het goed, en daar ga ik slingers voor ophangen; de onbedaarlijke lachbui van oudste als ze het kaartje bestudeerd en dezelfde link legt als ik. We kappen bomen voor papier en doen daarmee iets goeds voor de dieren?


Geen opmerkingen: