maandag 12 november 2012

heerlijk lachen, leren breien en winterpostelein

De kinderen zitten achter (of voor?) de laptop en starten een filmpje. Al snel hoor ik dat het om een bekend filmpje gaat, daar hebben we met elkaar al heel vaak naar gekeken en elke keer is ie weer net zo aanstekelijk! In een boek van Berthold Gunster 'ik ben oké, jij bent een sukkel (wat een vreselijke titel trouwens, het is dat ik iets had gelezen over dit boek, anders had ik het, door de titel nooit geleend) lees ik over 'spiegelen'. Lachen is bij uitstek een voorbeeld van spiegelen. Begint er iemand te lachen (en probeer het maar eens met dit filmpje) dan moet je van goede huize komen om niet mee te gaan doen. Het is trouwens, net als 'Huh?!, de techniek van het omdenken' weer een heel interessant boek!


Mocht je een chagrijnige bui hebben dan kijk je gewoon even naar dit filmpje ;-)

Ondertussen wordt in ons huis weer druk gehandwerkt. Zien handwerken doet handwerken! Jongste wil ook graag leren breien; dat gaan we doen! Een paar flinke naalden, een dikke bol en aan de slag. Je kunt op de foto's zien dat het hard werken is, breien! Maar het lukt wonderwel. Grappig; mijn eerste breisels werden vroeger steeds smaller doordat ik steeds steken liet vallen. Jongste's werk wordt steeds breder doordat er steeds meer steken bij komen! Af en toe help ik even, als de steken  niet meer heen en weer willen schuiven op de naald.

insteken...

doorhalen...

de aanhouder wint!

Tussen de herfstbladeren komt ondertussen weer winterpostelein op. Grappig met die postelein is dat als je het één keer in je tuin hebt het steeds weer terugkomt. Geen probleem, juist zeer gewenst! Het is lekker als sla...

steeds terugkerende winterpostelein

En door mijn blog heb ik weer iets bijgeleerd! Pinda's zijn geen noten maar peulvruchten... en ja, dan is de verwijzing naar notensporen weer minder bijzonder (zie blog van eergisteren). Met dank aan oplettende lezers!

Geen opmerkingen: