vrijdag 30 november 2012

het grote aftellen is begonnen... bijna 5 december!

De winkels puilen uit van Sinterklaasversieringen en de spulletjes voor Kerst staan te popelen hun plaats in te nemen. Voor mij zijn de mooiste versieringen de spulletjes die de kinderen knutselen op school. Die combineren met spulletjes die ieder jaar weer van de zolder tevoorschijn worden getoverd levert prachtige plaatjes op. Vanochtend stond jongste bij het Sinterklaas 'stilleventje' en ontdekte daar het huisje wat ze gisteren mee naar huis nam. 'wat leuk!' zei ze stralend. Kijk, en dáár word ik dan weer blij van.


Dat geldt ook voor bijvoorbeeld dit kaarsenpotje. Als het donker is staat het natuurlijk nog leuker. Al moet ik straks wel de acrobatenpiet waarschuwen... één verkeerde beweging en hij kan het niet meer navertellen (en we hebben geen reserve ;-)


Voor dit kleine beertje begint ook 'het grote aftellen'. Het heeft vannacht een beetje gevroren en ik heb met hem te doen. Ik aarzelde vanochtend, zal ik hem meenemen naar ons warme huis? Maar ja, wil zo'n beertje eigenlijk niet het liefst terug naar zijn eigen moeder? Ik laat hem toch maar zitten maar we houden een oogje in het zeil.


Wat prachtig om dit hart vanochtend op onze autoruit te zien! Pietje Verliefd is dus in de buurt! Nog 5 nachtjes slapen...


2 opmerkingen:

sjouke zei

Dat ziet er gezellig uit. Ik hoop dat het beertje zijn moeder snel terugvindt.

janneke zei

Je had natuurlijk gauw een warm mutsje voor beertje kunnen breien terwijl hij daar zo in de kou zat te wachten!