zondag 25 november 2012

ouderwets lekker slapen en gratis glazen

Ik herinner het me nog van vroeger; slapen onder een wollen deken met een flanellen laken! Lekker zacht en warm. Met de komst van het dekbed is slapen veranderd maar niet helemaal... Als ik in de kringloop een mooi flanellen laken zie dan neem ik dat mee. Heb ik er 2 die goed bij elkaar passen dan naai ik daarvan een flanellen dekbedhoes! Nu het koud is 's nachts gaan de flanelletjes weer op de bedden! En dat is niet alleen fijn... ik vind die oude lakens ook erg mooi!


Die lakens zien er gestreken natuurlijk nóg mooier uit maar... nu val ik door de mand (welke mand trouwens?) Strijken is niet mijn hobby (zachtjes uitgedrukt ;-)



Dat naaien van je eigen dekbedhoezen is erg makkelijk, rechttoe, rechtaan! Voor het ledikantje van mijn (toen) kleintjes gebruikte ik ook flanellen lakentjes, met rose en blauwe roosjes. Alleen de aanblik van zo'n zacht bedje nodigt al uit om in te slapen (al was dát voor mijn kinderen nou ook weer niet echt het geval ;-)

En dan nog iets heel anders; op mijn aanrecht liggen deze 2 spaarkaarten, misschien leuk voor 5 december. Kan ik er iemand blij mee maken?





3 opmerkingen:

Anoniem zei

heb wel belangstelling voor je stickertjes van de hema heb er zelf nu ruim twee vol
groetjes tineke

Anoniem zei

Je schrijft dat je de lakens zo mooi vindt, dus waarschijnlijk is het voor jou geen optie om alleen de onderkant van de dekbedhoes van flanel te maken. Zo hoef je namelijk minder lang te wachten tot er twee bij elkaar passende zijn. Bovendien zijn ze dan 's zomers en 's winters te gebruiken. Zomers met de mooie flanellen kant boven.

Wil je de volle spaarkaart niet zelf inleveren voor een glas? Als je er echt van af wilt zou ik ze wel graag willen hebben.

janneke zei

Als je flanel strijkt vind ik het vaak ook iets harder aanvoelen! Maar moet je kijken wie dat zegt!!!!