zaterdag 10 november 2012

Straatjutten, kerstkringlopen en pindakaas met sporen...

Gisteren zat ik in de garage voor een 'winterinspectie' van onze auto. In de aankondiging wordt gratis snert aangekondigd. Maar, het is 8 uur 's ochtends en er zíjn grenzen ;-). Dit keer trouwens één kopje koffie (maar dat terzijde, wel een heel lekker kopje trouwens, de eerste van de dag).



Ik blader in de Kampioen, je moet wat als je zit te wachten en de plaatselijke krant al hebt gelezen. En daar... valt mijn oog op een boek genaamd 'straatjutten' van Richard Stomp. Ik scheur het artikeltje uit want wat ik erover lees spreekt me aan. In eerste instantie denk ik aan scharrelen bij het grofvuil maar dan lees ik dat de schrijver je leert om ideeen zo van de straat te plukken. Je leert beter (en anders) kijken. Ik ben nieuwsgierig! Met zo'n oog fiets ik zelf ook vaak door mijn stad, leuk dat iemand daar een boek aan wijdt! Als ik thuisgekomen even google kom ik al snel op de site http://straatjutten.nl/ terecht en ik lees en kijk lekker rond. Het woord 'omdenken' flitst door mijn hoofd. Leuk om zo naar dingen om je heen te kijken. Wat een mogelijkheden, wat een rijkdom! Ik heb de site toegevoegd aan mijn leeslijst. Neem er ook eens een kijkje zou ik zeggen...

Mijn tochtje door de stad bracht me gisteren weer naar kringloopwinkel de HAND, het is dat ik geen kerstspullen meer nodig heb maar wat nodigt de aanblik van al die kleuren uit. Een foto waard! Mocht je nog overwegen spullen voor de komende kerst aan te schaffen, loop dan eens de plaatselijke kringloop binnen! Beter voor je portemonnee én voor het milieu (en bij deze kringloopwinkel ook nog voor goede doelen!)


Het volgende pakje pindakaas bracht ons gisteren een hoop lol. De waarschuwing op het pakje vinden we heel bijzonder! We hopen maar dat dít pakje wat notensporen bevat...;-)



3 opmerkingen:

Gewoon Greet zei

Leuk die waarschuwing op de pindakaas ;)
liefs

Anoniem zei

Pinda's geen noten. Er is dus niets mis met de waarschuwing.

Eenvoud gezocht zei

Leuke blog heb je, ik ga je volgen! Ennuh, me bewust van het feit dat ik nu misschien wijsneuzerig overkom ;-), maarruh pinda's zijn technisch gezien geen noten maar peulvruchten.