dinsdag 6 november 2012

verrassingsbankje, naar het bos en Zon Rondom!

Voor mijn huis staat een verrassingsbankje. Verrassingsbankjes zijn niet te koop, ze ontstaan! Het bankje staat tegen ons huis en verhuist met de zon (of de schaduw) mee. Het bankje is om op te zitten maar het dient ook vaak als tafel als we met elkaar buiten eten. In de winter staat hij wel binnen als er meerdere mensen een zitplaats moeten hebben. Hier zie je het befaamde bankje! 


Er is iets bijzonders met dit bankje! Heel regelmatig vinden we er iets op wat van een bekende of onbekende afzender komt. Zo staan er geregeld lege potjes, laatst een stapel vogeltijdschriften, spannende plastic tassen met inhoud, groenten van een moestuin en gisteren... een vrolijk potje. Een potje staat er wel vaker maar deze zag er wel heel bijzonder uit. Dichterbij gekomen ging er een lichtje branden; zij had me erover gemailed en het kadootje bleek een potje Ethiopische kruiden te zijn 'berbere' genaamd. Ethiopisch eten is verrukkelijk! We doen dat altijd als we Amsterdam bezoeken, dan eten we altijd hier, lekker met onze vingers en ontzettend smakelijk! In het potje zit een verwijzing naar een lekker Ethiopisch recept; dat gaan we een keer proberen! (dankjewel!)



In de stad verrast me deze mand... dit kan maar één ding betekenen; kom op jongens, naar het bos!


En als je het wilt zien schijnt de zon overal!

zon rondom!


5 opmerkingen:

Trudy zei

Wow! Ik wil ook zo'n bankje ; )

De Verdubbeldame zei

Inderdaad een bijzonder bankje!

janneke zei

Zon rondom..... dat is iets uit mijn jeugd!
Heet het huis eigenlijk nog altijd zo?

kom we gaan slingers ophangen zei

Ik heb even met googlemaps het huis bekeken, de planken zijn nu donkergroen en Zon Rondom zie ik niet meer staan... groetjes!

janneke zei

oohh dus een stukje zon uit ons verleden zit nu achter de wolken??