donderdag 27 december 2012

ijs en zon in het Openluchtmuseum!

Na lekker te hebben uitgeslapen vertrekken we voor een bezoekje aan ons favoriete museum; het Openluchtmuseum in Arnhem! In de decembermaand kan daar geschaatst en gesleed worden en dat is voor ons een terugkerend winteruitje. Omdat we museumjaarkaarten hebben kunnen we gaan wanneer we maar willen en dat is voor ons allemaal leuk. We zijn er al vaak geweest maar elke keer weer ontdek ik iets wat ik nog niet eerder zag. Rondwandelen door de sfeer van vroeger vind ik heerlijk en voor de kinderen zijn er altijd verschillende dingen te doen, de tram die rond het hele terrein rijdt is favoriet en veel vrijwilligers die ambachten van vroeger beheersen vertellen daar graag over. Ieder seizoen heeft in het museum zo zijn eigen charme. In de moestuinen staat nu wintergroente, in de boerderijen wordt nu winterwerk gedaan en de midwinterhoornblazer raakte niet uitgepraat over de ins en outs van het maken, blazen van de hoorn en veel verhalen daaromheen.

broer helpt zus...
 Bij de remise van Van Gend en Loos schijnt de zon! Wat een imposante voertuigen, wat zou het leuk zijn om even in het echt, in die tijd, om het hoekje te kijken...


3 opmerkingen:

Bloem zei

Dit bericht doet mij dan meteen denken aan warme chocolademelk met slagroom. Gezellig

Trudy zei

Ja, leuk, het open lucht museum... Wil ik nog eens een keertje met mijn ouders naar toe!

meiske zei

Ook ons favoriet museum. En inderdaad in elk seizoen mooi. Zelfs ons peutertje vond het er prachtig.