dinsdag 11 december 2012

opschonen en veranderen

Het onder de loep nemen van onze vaste uitgaven smaakt naar meer, vanochtend ben ik weer eens gaan zitten, nu is het onderwerp; abonnementen. Ook daar  kan opgeschoond worden, op termijn gaat het toch weer euro's schelen. Wat voor mij ook plezierig voelt is dat de stapel 'moet ik nog lezen' op het randje van mijn aanrecht zal slinken. Dan krijg ik tijd voor dingen die ik óók graag wil lezen (een ander stapeltje ;-).

Van Sinterklaas kreeg ik vandeweek het tijdschrift Prana. Dit was het themanummer 'verandering'. Een artikel van Ervin Laszlo 'zorg voor een betere wereld' trok mijn aandacht. Op de een of andere manier zet ik steeds weer een stapje als ik artikelen lees over kleine veranderingen die een grote verandering kunnen veroorzaken in de wereld. Wat op het ene moment nog niet zo bij mij binnenkomt is het volgende moment precies wat logisch voelt. Vandaag heb ik me aangemeld voor een volkstuin. Nog wel op de wachtlijst weliswaar maar toch... 


En om alvast een beetje in de stemming te komen ;-) oogst ik vandaag een portie spruiten op de Bioakker. Daarna door naar de bieb en op de fietstocht terug naar huis valt mijn oog op deze 'bladkorven'. Wat ziet dat er goed uit! De klimmers zijn beschermd tegen de vrieskou, er is gaas voor gespannen waar bladeren in zijn verzameld, grappig!


5 opmerkingen:

Anoniem zei

nog bedankt voor de glazen ze zijn prachtig stond ik bij de hema om ze te halen kreeg ik van een andere vrouw ook nog een kaart nu heb ik 5 mooie glazen op tafel staan met de kerst bedankt bedabkt bedankt groetjes tineke

Trudy zei

Wat een leuk idee zeg, de bioakker! En ook die bladkorven staan prachtig daar. Leuk hè, als je je ogen en oren open doet komt de inspiratie vanzelf!

Gewoon Greet zei

Die bladkorven! goed gevonden zeg!
heel veel liefs en prettige avond nog.

janneke zei

Leuk, straks een moestuin? Maar waar moeten wij dan heen met te veel aan groente?

ella zei

Wat leuk, ik zie nu al uit naar je blogs over de volkstuin.