dinsdag 8 januari 2013

sokken breien en móói zwerfvuil...

Het duurt niet zo lang meer dan is het weer zover; Op 22 januari, dat is een dinsdag, van 13 tot 15 uur start de eerste sokkenbreiles aan mijn keukentafel! (er is nog ruimte voor een breister!) Het is een prachtig ambacht wat nog veel te weinig wordt gedaan! De kennis van het breien van een sok moet niet verloren gaan en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen. Gelukkig is breien weer helemaal 'in' en heb je de smaak eenmaal te pakken dan is het heerlijk rustgevend. Toen ik eens een tijdje druk was met andere dingen dan breien vroeg zoonlief, toen nog veel kleiner; 'mama, wanneer doe je weer eens dat met die stokjes?' Ik weet dat ook nog wel van mezelf van vroeger; kijken naar beppe of naar mijn eigen breiende moeder, het ritme van insteken en omslaan, doorhalen en af laten glijden. Bij beppe ging dat zó snel dat ik niet precies kon zien wat ze deed. Zelf probeerde ik dan ook wel eens zo snel te breien, dat lukte een paar steken achter elkaar en dan struikelde ik, dat was geen succes. 

maatje 38/39 in de maak...

En wat is breien ook gezellig! Ken je Stitch 'n Bitch? Breien rond de stamtafel, in de kroeg? Ook in Zutphen kan dat op iedere 1e, 3e en (als die er is) 5e dinsdagavond van de maand. Meer informatie daarover vind je hier. In de kroeg is het handig om, tijdens het kletsen, niet een te ingewikkeld werkje op de pennen te hebben, heel regelmatig kon ik thuis ál mijn gebreide werk weer afhalen omdat er een foutje was ingeslopen ;-( maar... ik had dan wel een heel gezellige avond gehad ;-)

ongeveer zo...

Dan nog een mooi kiekje, gemaakt al wandelend naar de stad;
Het is een mooi symbool van omdenken; móói zwerfvuil!


een typisch geval van 'prettig gestoord' ;-)

1 opmerking:

Nonnymouse zei

Sokken breien is het leukste dat er is! Heerlijk vind ik dat. Wat een leuk idee, een breiklasje!