maandag 25 februari 2013

waar het hart vol van is...

Het kan bijna niet anders dan dat dit blog en het blog van de boomgaard af en toe overlappingen hebben... Waar het hart vol van is loopt de mond immers van over. Helemaal als het dan ook nog gaat over dingen waar ik héél blij van word ;-)

In de supermarkt loop ik gelijk naar het krantenrek. Met zoveel journalisten op bezoek afgelopen zaterdag verwacht ik wel iets in de krant. En ja hoor... een lovend stuk en een práchtige foto van mij en mijn vader, gemaakt terwijl we samen de Groninger Kroon planten (en moeder op de achtergrond met fototoestel). Wat een eer. Dit is dus doen waar je hart sneller van gaat kloppen, met als gevolg... dat je hart nóg sneller gaat kloppen! Van al die warme aandacht ;-)


En ook weer... over tot de orde van de dag! Een tijdje geleden schreef ik hier over de aardbevingen in Groningen. Mijn besluit van toen krijgt nu vorm; onze zonnepanelenleverancier kwam langs en besprak met ons de mogelijkheid meer panelen op ons dak te leggen. Het is mogelijk het aantal zo uit te breiden dat we  ons volledige electriciteitsverbruik zelf opwekken. Nog even wachten op het definitieve kostenplaatje maar als het maar enigszins mogelijk is lijkt het ons een prima investering! Een betere rente op je spaargeld kun je niet krijgen. Het geld ben je natuurlijk 'kwijt' maar de rente komt maandelijks naar je toe in de vorm van een flinke besparing op je energierekening. En... heb je de panelen eenmaal terugverdiend (in ons geval na ongeveer 10 jaren) dan is het de jaren daarna pure winst!

ongeveer zo...

1 opmerking:

meiske zei

Hopelijk beleven jullie veel plezier van de bongerd. Fijn als de buurt zo samenwerkt.
Zonnepanelen gaan helaas niet op ons dak. Maar het zou wel een flinke besparing kunnen zijn voor zowel het milieu als onze beurs.