donderdag 21 maart 2013

een heerlijk recept en weer naar school

Wat een ongelooflijk lekker en gemakkelijk recept kreeg ik van mijn buur! Na het op een schoolfestijn te hebben geproefd maakte ik gisteren... brownies! 

Terwijl jongste nog meer eitjes en konijnen in takken hing fotografeerde ik ons baksel, dat moest snel gebeuren want heel kort daarna was het verdwenen... zo gaat dat in paastijd ;-)

Ik verklap jullie het recept, het is geschreven in cups in plaats van grammen. Een cup komt overeen met 250 ml, maar na even zoeken vond ik een maatbekertje wat ooit bij de broodbakmachine zat. Daarop stonden cupmaten aangegeven. Wel zo makkelijk! Wat ik fijn vind is dat in dit recept geen boter is verwerkt.


1 cup suiker (= incl beetje vanillesuiker of vanille extract)
1/2 cup bloem
1/3 cup cacao
snuf zout
mespunt bakpoeder
evt extra stukjes chocola/noten
doormengen en dan nog toevoegen;
2 eieren
1/2 cup olie
Uitspreiden in lage vorm, oven op 175 graden, 
20 a 25 minuten (of bij mij; toen de bovenkant droog werd, was iets langer)


Ondertussen was mijn paashaas vertrokken met een mandje met chocolade eitjes. Het duurde maar even en er bonsde iets op onze deurmat... 


Toen de bezorgdienst klaar was (en mama opeens bedacht dat er buren zijn met een hond; dus mama betreffende buren nog even ingeseind had) kon het paashazenpak weer aan het knaapje.


De waterpokken zijn bedwongen, de havermout hoeft niet meer in bad. We gaan slingers ophangen want joepie... jongste mag, tot haar grote vreugde, weer naar school!


1 opmerking:

janneke zei

Wat heerlijk zo dicht bij de paashaas te wonen!
Wij hadden ook paaseitjes op de deurmat liggen.
Bedankt paashaas!