woensdag 13 maart 2013

Girl Power en een doosje vol geluk

Onze auto moet vandaag naar de garage. Een kleine beurt en APK. In de garage drink ik een kopje koffie en lees de regionale krant. Daarin lees ik een artikel met de kop 'deel je auto met de buurman'. Ik maak er een fotootje van om mezelf later aan dit onderwerp te herinneren. Auto rijden is duur, zelfs al staat hij alleen maar stil. Ik wil eens gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn van auto delen of auto huren of auto lenen. Daarna fiets ik met een leenfiets naar huis. 

Rond 12 uur word ik gebeld; het valt nogal tegen, van alles is er mis of bijna mis en het advies is om nogal wat dingen te laten herstellen, vervangen, repareren. Dat moet dus maar... onze auto blijft nog even in de garage en wij gaan onze centen tellen ;-)

Vanmiddag heeft jongste dansles. Help, daar ga ik altijd met de auto naartoe!  Gelukkig heeft jongste sinds kort een nieuwe fiets; we gaan fietsen! En hoezo ver? In 20 minuten zijn we ter plaatse. De andere kant van de stad is de wereld niet uit en onze benen daar mankeert niets aan! De tekst op de fiets van jongste vind ik in die zin erg toepasselijk; Girl Power!


Tijdens jongste's les rommel ik even door de kringloopwinkel en wat voel ik me een geluksvogel; ik vind daar, tussen de blikjes, een doosje vol geluk! Er zitten allemaal klein opgerolde briefjes in met teksten die je ogen openen. Voor de dagen waarop het niet vanzelf gaat...


Rond 17 uur komt er een aardedonkere lucht over Zutphen. Om 17.15 begint het te sneeuwen, en niet zo'n klein beetje! Nog geen 3 kwartier later staat deze sneeuwman in de tuin. Maart roert zijn staart...


3 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

We zijn met z'n allen zo gewend aan de auto! Terwijl fietsen heel gezond is. ( maar wel koud).

Heel nieuwsgierig naar jouw doosje geluk! Byzonder zeg!

ella zei

Het is zo makkelijk heh die auto. Ik denk er vaak niet eens bij na om te gaan fietsen.

Gewoon Greet zei

Wat een fijne vondst dat doosje vol
geluk!
Wil je af en toe er eens iets uit delen? dank je wel!
liefs