maandag 11 maart 2013

kinderfeestjes en inspiratie

Hehe, een tijd geleden alle foto's opgeschoond, nu is het dan eindelijk gelukt! Ik heb de foto's vanaf 2011 heel selectief besteld voor de fotoboeken van de kids. Ik moet zeggen, dat gaat veel gemakkelijker als een eerste strenge selectie al heeft plaatsgevonden! 

Ik kwam een hoop foto's tegen die ik, al selecterend, heb gemailed naar personen die erop staan. Jammer als die straks op een schijfje in de kast belanden en vergeten worden... al is het natuurlijk later verschrikkelijk leuk ze terug te zien!

Bij de verjaardagkiekjes kwam ik nog een paar foto's tegen die ik leuk vind om hier te laten zien. Ter inspiratie...


Bij de kids hier is het gebruikelijk een meegeefkadootje mee te geven na het feestje. Vorig jaar koos jongste een reep witte chocola uit om mee naar huis te geven. Daar hebben we (weer met taartrondjes maar dan grote) deze danseresjes mee gemaakt. Muizentrappetjes maken, nog leuk om te doen ook!


Voor het voetbalfeest van zoon stopten we de uitnodigingen op deze manier in de brievenbussen. De poppetjes zijn van een kapot tafelvoetbalspel. Voordat dat hele voetbalspel wegging hebben we alle stangen losgeschroefd en 2 teams voetbalpoppetjes van de stangen geschoven. Die kwamen voor de uitnodigingen goed van pas!


Bij datzelfde voetbalfeestje, ter afsluiting van de voetbalmiddag nog even de hersenen laten kraken, verdeelden we de jongens in 2 teams. Beide teams kregen een zakje met daarin dezelfde letters. Welk team kan van die letters de meeste woorden  maken? En welk team vindt het uiteindelijke woord? Op de foto zie je dat ze er bijna uit zijn! Opperste concentratie, een leuke uitdaging voor (toen) groep vijf!


1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Leuk zeg! Ik moet nog heel wat bedenken voor een jongensfeestje over twee weken. Maar niks met letters want hij heeft dyslexie.