vrijdag 8 maart 2013

moedermoed...

Dat is lang geleden... een ochtend zomaar doordeweek waarop manlief en ik samen op pad kunnen! De kinderen blijven over en wij... we gaan richting de stad. Binnenkort is jongste jarig, we hebben wat ideetjes voor haar verjaardag, daar gaan we naar op zoek.

Als we een uurtje op pad zijn gaat de telefoon. Telefoontjes laten we lopen maar voor deze geldt; opnemen! Het is de school en of we willen komen, niet ernstig gelukkig maar onze benen brengen ons snel bij onze fiets en 'vader- en moederbenen' kunnen héél hard fietsen als dat nodig is ;-)

In een mum van tijd staan we in de klas, toch even langs de dokter... Een zwaluwstaartje en een recept voor... ijsjes! Dan maar gelijk voor de hele klas! Jongste is ons alweer vergeten en dat is een goed teken!

Ons stad-slenter-klets-koffie-verderklets-lunchplan is een beetje in de war gestuurd. Maar... de oplossing is dichtbij. Onze warme bakker bakt heerlijke broodjes en thuis staan kiemen op ons te wachten en de walnoten zijn al gepeld. Een heerlijk broodje maken we, aan onze eigen keukentafel en die eten we lekker... met z'n tweetjes! Geen restaurant wat op kan tegen onze eigen lunch. Zo zie je maar... alleen het stad-slenter deel hebben we (voor een deel) overgeslagen, de rest is meer dan goed gekomen!


en ja hoor... weer een hartje!

 Een vriendin stuurt me de volgende songtekst van Cirque du Soleil 'let me fall'
Als ik het lees krijg ik een brok in  mijn keel, als ik vervolgens het liedje op youtube beluister kippevel...


Laat me vallen

Laat me klimmen
Er is een moment waarop angst
en dromen moeten botsen.

Een van degenen die ik ben
Wacht op moed
Degene die ik wil
Degene die ik zal worden
Zal me vangen

Dus laat me vallen
Als ik moet vallen
Ik zal je waarschuwingen niet horen
Ik zal ze niet horen

Laat me vallen
Als ik val
Ook al herrijst de phoenix wel of niet

Ik zal zo vrij dansen
Me aan niemand vasthoudend
Je kan me alleen vasthouden
Als jij ook valt
Weg van al deze nutteloze angsten en ketenen

Een van degenen die ik ben
Wacht op mijn moed
Degene die ik wil
Degene die ik zal worden
Zal me vangen

Dus laat me vallen
Als ik moet vallen
Ik zal je waarschuwingen niet horen
Ik zal ze niet horen

Laat me vallen
Als ik val
Er is geen reden
Om die ene kans te missen
Dit perfecte moment
Laat me gewoon vallen

josh-groban/let-me-fall


Zo is het! Voor 'vallen' is moed en durf nodig. Maar wat kan 'vallen' soms tot iets moois en goeds leiden!
Het doet me denken aan de spreuk die in ons kleinste kamertje hangt. Ik heb er het afgelopen jaar regelmatig voor gestaan en de tekst tot me laten doordringen. Als je je dromen waar wilt maken zul je de botsingen met dat wat je weerhoudt moeten doorstaan, en... het is het méér dan waard!


Mooi dat in het woordje 'moeder' het woordje 'moed' verstopt zit, dat is vast niet voor niets!

Moedige moeders! Go for it!

Geen opmerkingen: