maandag 22 april 2013

normaal en gewoon

Ik heb weer erg de behoefte aan 'normaal en gewoon'... Na een aantal dagen met veel zoetigheid en euro's die de portemonnee uitvlogen ga ik m'n oude spoortje weer lopen; Normaal en gewoon, heerlijk!

Ik ga winkelen in mijn eigen voorraad! In de kast staan alle ingredienten voor deze heerlijke havermoutkoekjes. Die eerst maar weer eens bakken! Ze gaan vandaag in de trommeltjes mee naar school (met gejuich zelfs... daar wordt een moeder blij van ;-)


Daarna kraak ik alle walnoten die nog in een mand in de vensterbank staan. Die verwerk ik de komende tijd in één of meer theecakes.


In een voorraadbak weet ik nog een heleboel potten appelmoes en rabarber; daarmee gaan we vanavond bij het avondeten aan de slag (nou ja, met 2 ervan). Het voelt goed weer wat orde op zaken te stellen.


De appelmoes in de potjes op de foto komt uit 3 verschillende Zutphense boomgaarden; de Bleek aan de Martinetsingel, het Bongerdspad én de boomgaard in de Uiterwaarden. Over een aantal jaren komt daar appelmoes uit onze Buurtbongerd bij... nu nog moeilijk voor te stellen; gewéldige toekomstmuziek!


2 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Ik ben ook dol op gewoon! Daar kan ik altijd echt naar verlangen als de routines een tijdje verstoord worden.

Anoniem zei

Wat een rijkdom hè, zo'n kast/la met potjes, walnoten enzo. Daar word ik altijd zo blij van. Onze appelmoes is helaas al op, ik kan de bloesem wel aan de bomen kijken! Enne, hoe kom jij nou aan appels van de Bleek, daar kun je toch niet komen (of klim jij gewoon over het hek?).