zaterdag 6 april 2013

van de grond en in de trein (bus)

Een gevulde, prettige dag! Vanochtend beginnen we met koffie rond onze keukentafel, een flinke groep buren gaat verder met het aanplanten van de meidoornhaag. Ikzelf help daar niet bij vandaag want er staat ook iets anders gepland; een gezamenlijke zwerfvuilopruimactie!

Er is een flinke opkomst, als ik moet schatten zo'n 20 personen, en we waaieren uit door de wijk. Een steentje als deze mag natuurlijk op de foto...


Twee uren later verzamelt een medewerker van de gemeente deze voorraad zakken met zwerfvuil op zijn wagen. We praten nog even na met een kop koffie. Opgeruimd staat netjes! De buurt kan er weer even tegen ;-) Wordt vervolgd (over ongeveer 3 maanden)


Halverwege de middag stap ik in de trein richting Zwolle. Het blijkt inderdaad 'richting' Zwolle te zijn want de reis gaat tot Deventer, daarna overstappen in een bus... Niet helemaal wat ik had gedacht maar ach eigenlijk wel heel bijzonder. We slingeren over een weg langs de IJssel en uiteindelijk ben ik maar 10 minuten later in Zwolle dan ik had gepland. Veel ganzen, ooievaars op hun nest, prachtige plaatjes, die zou ik anders hebben gemist (elk nadeel heb z'n voordeel)

zie ik dat goed?...
Met een vriendin heerlijk eten bij Bai Yok, Thais, een aanrader! En nu rond 23 uur nog even m'n blogje schrijven. De terugreis duurde aanmerkelijk langer en buiten was niet veel te zien zo donker. Blij dat ik weer thuis ben en nu lekker... onder de wol!

2 opmerkingen:

Marrie-jette zei

Ik sta er versteld van hoeveel troep er wordt verzameld.Hier in de wijk doen we dat ook zo nu en dan.Eigenlijk te erg voor woorden toch?

Anoniem zei

je zag het goed, Korteademhalingssteeg, was de de laatste weg naar de galg ooit. groeten van een"blauwvinger"!