vrijdag 24 mei 2013

er dwars doorheen en een hartje

Jongste heeft dansles, het is druk op de parkeerplaatsen. Een heel eind van de dansschool kan ik pas mijn auto parkeren. En dan is het oppassen geblazen met uitstappen; brandnetels, berenklauwen... met heel toepasselijk daartussenin een prachtig opvallende brandkraan!



Mooi symbolisch eigenlijk; ga dwars door dat wat brandt en prikt en vind daar... de oplossing! Het doet me denken aan de terugkerende tekst in het prentenboek 'we gaan op berenjacht'; 

we kunnen er niet bovenover, we kunnen er niet onderdoor, 
nee... we moeten er wel dwárs doorheen!

Op zolder haal ik de thermoskan met koffie. Manlief werkt thuis en daar is geen speld tussen te krijgen (tussen de telefonische overleggen bedoel ik). Ik loop met de thermoskan naar beneden en hoor druppeltjes vallen. Dat is meestal geen goed teken... de thermoskan is aan vervanging toe. Met een doekje in de hand zoek ik de druppeltjes en kijk nou... 


Geen opmerkingen: