donderdag 30 mei 2013

positief stempelen en het geld ligt op straat

Vanavond is de laatste avond van de 4daagse! De kelen zijn schor gezongen, uit bed komen 's ochtends wordt voor de kinderen steeds lastiger maar... vanavond is de intocht en dat betekent; véél snoep (en dan gaat lopen vanzelf)! Bij de kinderen is het gebruikelijk om, na de 4e avond, alle klasgenootjes iets lekkers om de nek te hangen. Met een medemoeder stond ik vandeweek te zuchten bij het snoepschap van de winkel; help, al die suikers, al dat afval! Het is een lastig gegeven; eigenlijk wil ik er niet aan meedoen maar dat vind ik niet leuk voor mijn koters dus... ik ga voor de bijl ;-( Trouwens dit jaar wel zónder plastic koordje, zó in de hand en ook zoveel mogelijk in kartonnetjes verpakte snoepjes. Om het geweten te zussen zeg maar... (iemand een idee voor een verantwoord, betaalbaar alternatief? Ik heb nog aan appels gedacht maar 60 stuks gaat aardig in de papieren lopen)


Op het verpakkinkje komt een sticker met een stempeltje wat ikzelf gemaakt heb. Dát is leuk om te doen! Ik printte een klein voetje uit van het internet en gebruikte die op de gum. Voor het eerst maakte ik een 'positief' stempel! Dat betekent dat je niet je tekening uitsnijdt maar juist de achtergrond zodat je afdruk blijft staan. Al brainstormend bedacht manlief de tekst erbij.


En dan van zoet snoepgoed naar snoepkomkommertjes! Bij de AH stonden ze met bonus en óok nog met kortingssticker. Kijk, dan is het best interessant. Rond de tipi staan nu 2 klim-snoepkomkommerplanten. Er zitten een hoop bloemetjes in en komkommertjes in spé. Een aantal komkommertjes zijn verorberd, ze zijn superlekker. En het gietertje? Dat vond ik deze week bij de vuilcontainer... het geld ligt op straat!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Rozijntjes in een doosje doen het nog altijd goed bij kinderen en met die suiker valt het dan reuze mee!

izerina zei

Wonderlijk,een traktatie van gezond fruit zoveel duurder dan snoep. Het zou andersom moeten zijn