dinsdag 28 mei 2013

zijn waar je bent

Vandeweek vond ik een stapeltje 'oude' FLOW's bij de kringloop. Oude tussen aanhalingstekens want eigenlijk is de inhoud tijdloos. Ik mocht ze meenemen voor 20 cent per stuk en dat deed ik natuurlijk graag! Heel geregeld vind ik daar een tekst die me raakt, zoals deze...


Zijn waar je bent, ik vul zelf maar in; in ruimte maar ook in tijd oftewel; zijn in het NU! Een verslag van mijn dag in het NU vandaag... Ik begon met het afplukken van mijn sieruibollen. Het duurt namelijk nog maar eventjes en dan gaan ze zaad maken en dat is nu juist niet de bedoeling. Dit jaar vond ik ze overal in mijn tuin terwijl ik graag een eetbare tuin wil... aangezien deze bloemen niet eetbaar zijn gaan ze uit de tuin, maar wél in een vaasje natuurlijk! Het 'coronavaasje' lag in de berm tijdens mijn fietstochtje vandaag.


De sieruibollen gaan even drogen en liggen daarna 'gratis meenemen' bij de lantaarnpaal ;-)


De margrietjes plukte ik in dezelfde berm als waar het 'coronavaasje' lag. Die mogen in één van mijn tulpenvaasjes. 


knipselkleedje van jongste
 Ik google nog even over ongedierte en terracottapotjes. Oorkruipers wonen graag in dit soort potjes en kunnen dan helpen bij het gezond houden van de fruitbomen in onze tuin. In de boomgaard is de afgelopen week rond de bomen gemaaid met de zeis. Het gras is ondertussen gedroogd. Ik sla een touwtje om een bosje grashooi en trek dat door de opening in het potje. Het grashooi zit nu vast. Nu moeten de potjes nog een aantal dagen in het gras liggen zodat de beestjes er in kunnen kruipen, daarna mogen ze in de bomen.




3 opmerkingen:

Sandra zei

Ja. In Flow staan hele wijze dingen. 0,20 cent voor een Flow is niets. Amai.

janneke zei

Heb je de sierbollen nog? Ik vind ze erg mooi en zou ze graag in de tuin willen hebben.

Firma Fluitekruid zei

Mooi citaat!