donderdag 18 juli 2013

de boel de boel en klavertjes vier

Van een verkoudheid rolde ik de afgelopen dagen in een soort zomerdip. Vandaag kan ik het ervan nemen. Ik laat de boel de boel en als de kinderen naar school zijn duik ik m'n bed weer in. Wel nog even de wekker zetten om bij de tandarts een vulling te laten renoveren (grijs wordt wit; dat ziet er beter uit ;-) Na de lunch nog een keer hetzelfde recept; slapen... Het heeft me goed gedaan, vanavond voel ik de energie weer terugkomen en gaan we lekker afkoelen in 'het Gat'.


En als het aan deze plantjes ligt kunnen we de komende jaren het geluk plukken in onze tuin! Oudste kreeg op haar verjaardag een potje met 3 bolletjes voor... 'klavertjes vier'! Het is bijzonder hoe snel en stevig de plantjes groeien. Ondertussen zijn ze uitgeplant in 3 aparte potjes en we zijn allemaal verbaasd. Als je kijkt en even later weer kijkt zijn ze zichtbaar gegroeid. Wat hier gebeurt leent zich voor prachtige beeldspraak; Iets van; 'als je er oog en aandacht voor hebt groeit het geluk waar je bij staat'. Ik verheug me erop de plantjes uit te planten in de tuin en ze de komende jaren telkens tegen te komen ;-)

Geen opmerkingen: