donderdag 3 oktober 2013

herfstkleuren en de geur van vroeger

Ik hou van de herfst! Samen met de lente zijn het mijn favoriete seizoenen. Seizoenen waarin ik me steeds loop te verbazen; 'ach kijk eens, o wat móóói'. Ik kan niet zo goed tegen de warmte van de zomer, en de kou van de winter vind ik vooral fijn als ik binnen ben... 

onze druif

Overweldigend zijn die prachtige kleuren, veel rood, oranje en paars...





Oudste maakte gisteren bij haar schooltuintje dit herfstbakje...


En dan onze trots! Ze zijn niet alleen mooi, ze rúíken ook zo lekker! Als de deur van de gang opengaat komt die heerlijke appeltjesgeur je tegemoet, net als wanneer je de zoldertrap op loopt... De appels rijpen snel na nu ze binnenliggen. Elke dag vullen we de fruitschaal met de mooiste exemplaren van gang of zolder. De geur van appeltjes roept oude, mooie herinneringen bij mij op. Het is de geur... van vroeger!


1 opmerking:

janneke zei

Wat een prachtig blad aan jullie druif!!!!

enne..paprika en druiven zijn van Jaap.