woensdag 30 oktober 2013

niet nieuw kopen; zelluf doen!

Terwijl er driftig niet gekocht wordt in de 'buy nothing new month' sluit ik me niet officieel aan maar doe ik toch een beetje mee, stiekem. Als oudste mij vraagt of ik nieuwe kleurtjes zpaghetti garen wil kopen ben ik er al naar op zoek in de stad als ik opeens bedenk; dat kan ik zélluf maken! Een filmpje zoeken op het internet waarop allerlei manieren staan om te knippen en te knopen (het filmpje wat mij inspireerde kan ik nu helaas niet meer terugvinden maar er zijn instructiefimpjes te over) en we gaan aan de slag. Gelukkig liggen er nog allerlei tricotjes op zolder; oude shirts die klaar liggen om weg te doen. Die knippen we in slierten en gelijk kun je er al mee vorkbreien...


Een grote bol heb je al snel en we gaan nog een tijdje door. Het lijkt me leuk er iets van te breien met heel dikke naalden, zoals we ook deden met gevingerhaakt garen, kijk maar eens hier.


Het is leuk om eerst te kijken of je zelf iets kunt maken voordat je naar de winkel loopt om het te kopen. En dat is nu precies het idee achter de 'buy nothing new month'. Bedoeling geslaagd!

3 opmerkingen:

Geerte zei

Ik gebruikte de Zpaghetti en een oud laken om een vloerkleedje te maken: http://koopweigering.blogspot.nl/2012/09/haak-je-eigen-vloerkleed.html
Met een dikke haaknaald, superleuk!

Janina - Elke dag zaterdag zei

Goed bezig, leuk!

Trudy zei

Hier ligt nog een stapeltje oude shirts klaar om er Zspaghetti van te maken. Alweer inspiratie, 't houdt maar niet op ;)