zondag 17 november 2013

gewoon leuk, in Zwolle

In mijn kast staan 3 kleine blikjes. Alle drie zijn het blikjes van 'Zwolse balletjes' en die komen vandaag goed van pas... Ik heb met m'n vriendin afgesproken, we gaan een dagje 'Zwolle doen' en deze blikjes zitten met inhoud in mijn tas. Want waar zouden mensen een Zwols blikje leuk kunnen vinden? In Zwolle natuurlijk. Denk ik, hoop ik...


We starten onze wandeling bij dit restaurant (waar we aan het eind van de middag gaan eten, een aanrader!) en wandelen naar de Fundatie waar we nieuwsgierig zijn naar de expositie van Jeroen Krabbé en de foto's van Henket. Onderweg laat ik 3 x een blikje achter...





De exposities in de Fundatie, nu met prachtige koepel, zijn mooi. Ik ben onder de indruk van de schilderijen van Krabbé. Een combinatie van zijn kindertekeningen met portretten van zichzelf en familieleden in die tijd. Mij raakt de verbinding met en het eren van zijn vader die voor hem al die kindertekeningen bewaarde, een titel gaf en ordende. Die hem liet kennismaken met kunst. De titel van zijn expositie verwijst naar een tekst van zijn geboortekaartje;

'Laat ons leven zolang we leven'

Als we dezelfde wandeling teruglopen zijn we benieuwd; staan de blikjes er nog? ... alle blikjes zijn weg. Dat iemand er plezier van mag hebben!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed gedaan! Ik ben benieuwd of je er nog reacties op krijgt!

JutVrouw zei

Ik ben ook benieuwd of je al wat gehoord hebt, gaaf hoor!!

Jente zei

Wat een leuk idee! Dit soort 'knipoogjes' geven het leven extra kleur.

Leuk om te lezen over 'mijn' stad en wat er te doen is.. moet toch eens als toerist gaan rondlopen. Dat komt er steeds maar niet van terwijl er genoeg te zien is.