maandag 4 november 2013

weer een 'kast' én een pompoentaart

Vandaag wil ik mijn fotobestanden en documenten eens opschonen. Wat een chaos wordt dat na verloop van tijd zeg (bij mij dan). Ik merkte dat vandeweek toen ik foto's zocht die ik maakte van 'hartjes' en ik ze met veel moeite terug kon vinden. Afwisselend maak ik foto's met mijn fotocamera of met mijn mobiel, allemaal worden die weer anders opgeslagen. Een goed moment om me daar vandaag eens in te verdiepen. In het kader van 'een kastje per dag' is dit een heel dankbaar kastje of zeg maar gerust; kast! Ik maak van een aantal onderwerpen een nieuwe map aan, bijvoorbeeld eentje met als naam 'hartjes', daar moeten al die foto's naartoe gesleept worden. Ik ga een hoop foto's deleten en andere moeten rechtgedraaid worden. Een leuk klusje voor deze regenachtige dag! Idem dito met alle documenten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt/verzameld. Maar voordat ik daar aan begin wil ik iets anders doen;


Afgelopen weekend maakte ik een pompoen startklaar voor het maken van een pompoentaart volgens haar recept. De pompoen bleef liggen in de koelkast; geen tijd... Vandaag gaat de oven op voorverwarmen en bak ik deze spannende taart. Het is een wonderlijke ervaring om pompoenstukjes te koken, die te pureren en vervolgens door zoet beslag te roeren. Als de taart is afgekoeld gaat er nog glazuur overheen. Vanmiddag gaan we 'm proeven bij de thee maar de geur is alvast erg lekker!


Thuis uit school blijkt een klein stukje genoeg, de taart is machtig!



En nu? Snel verder met m'n 'digitale kast' ;-)

5 opmerkingen:

Effie zei

En? Samaakte die? Ik heb hem inmiddels al vaak gemaakt en zonder glazuur kan natuurlijk ook prima. Gaat zelfs wel eens mee als extraatje in de lunchbox ...

Anoniem zei

Dat is worteltjestaart maar dan met pompoen: lekker!

Elisa zei

Wat ziet het er heerlijk uit, en tja die foto's... Heel herkenbaar.

sjouke zei

Bedankt voor het linken naar het recept. Heb nog een paar pompoenen liggen om te verwerken. Kwam niet verder dan pompoensoep en hartige taart, maar dit is ook een leuk recept.

Vlijtig Liesje zei

Ik heb ook voor jaren foto's op de computer staan… Je herinnert me er aan dat ik daar wat mee moet!