donderdag 19 december 2013

It's my lucky day ;-)

Ik begin met een spurtje trekken vanochtend. De oven gaat aan; 3 platen met lekkers rollen er even later uit voor het kerstdiner op school. Nieuwjaarskaarten plakken, schrijven. Snel naar de winkel voordat zoon een voorstelling zal geven met zijn klas om 11 uur. In de winkel wil ik een paar kopietjes maken en valt mijn blik op deze tekst en de rest... 


Heerlijk vind ik dat! Een eigenwijs muntje wat die waarschuwende tekst rustig ligt tegen te spreken. Of is het muntje de uitzondering die de regel bevestigd? Maakt niet uit, het is in ieder geval mijn blogje vandaag. In consuminderboeken kwam ik wel eens de tip tegen; zit er nog geld in het kopieerapparaat maak dan een kopietje van je rijbewijs. Komt altijd van pas. Dat heb ik best regelmatig gedaan, kopietjes genoeg voorlopig ;-) Tot voor kort stopte ik gepast geld in het apparaat voor zoveel kopietjes als nodig. Ik ging dan wisselen als het niet gepast in m'n portemonnee zat. Tegenwoordig kijk ik minder precies en blijft er wel eens iets over voor de volgende klant. Heeft die een leuk meevallertje ;-)

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Wat een slimme tip van die kopie van het rijbewijs. Die ga ik onthouden.