zaterdag 21 december 2013

zelf enveloppen maken

Gisteren liet ik 2 bananendozen met spullen ophalen door fideel, een brocante winkeltje in de stad waarvan de opbrengst gaat naar 3 projecten in India. We krijgen logées met Kerst en dan is het fijn het huis wat opgeruimd te hebben. Eén bananendoos zit vol met boeken, ook weer van iemand gekregen en na de boeken eruit te hebben gehaald die wij nog willen lezen of bekijken kunnen ze doorgeschoven worden. 


Op het laatste moment haal ik nog een oude Bosatlas uit de doos, die kan ik natuurlijk gebruiken om enveloppen van te maken! Terwijl manlief de tweede kerstboodschappenronde doet schuif ik een plaat mueslirepen in de oven (dat is zeker de vijfde keer sinds Sint!) en maak ik een envelop-mal op een stevig stuk reclamekarton (door een bestaande envelop open te peuteren en die over te trekken).


Daarna is het een kwestie van overtrekken, uitknippen en vouwen. Sommige kaarten lenen zich niet voor deze envelopmaat, het volgende rondje overtrekken zal zijn met een kleiner malletje voor kleinere envelopjes. Het is een leuk klusje om te doen nu het overdag zo donker is buiten en het wordt nog gezelliger als oudste me komt helpen. Voorlopig hebben we enveloppen genoeg, leuk!

Geen opmerkingen: