dinsdag 28 januari 2014

op verhaal komen

Over dichtbij huis gesproken (blogje gisteren)... Vanochtend drink ik koffie met een buurvrouw uit de straat, we wonen nog geen 100 meter bij elkaar vandaan, kletsen regelmatig over inspirerende dingen op straat en ruilen tegenwoordig onze kranten. Zij krijgt van ons de weekendkranten Trouw en Volkskrant, wij krijgen dagelijks de regionale krant. Dat we dat niet eerder bedacht hebben; nu ben ik beter op de hoogte van zaken in mijn eigen stad en dat is heel plezierig. Bovendien is ruilen een gouden gegeven. Dat wat anders in het oud papier belandt krijgt een tweede leven.

op de deur deze kaart.... hier, en wel NU!
We besluiten eens samen koffie te drinken. Ik heb iets lekkers gebakken en bel om 10 uur aan. Anderhalf uur later en een hoop inspiratie verder nemen we weer afscheid.


Buurvrouw is de ontwerper en vormgever van Op verhaal komen, wat interessánt! We raken erover in gesprek en ik krijg 3 kaartjes aangereikt met daarop een aantal woorden. Er ontvouwt zich een mooi gesprek over wat die woorden met me doen en voor me betekenen. Voor iemand die veel vanuit het hoofd werkt (ik) is dit een prachtige combinatie; de woorden komen als taal binnen en laten me vervolgens een heel ander pad bewandelen dan voor mij gebruikelijk is. Het is vrij associeren en we worden er samen helemaal vrolijk van...


Een laatste kaartje trek ik zelf... die moet op de foto... wat een heerlijk gevoel!


1 opmerking:

De Verdubbeldame zei

Joh, die buurvrouw ken ik! Dat is de moeder van een vriendin van mij, en ze diende deze verdubbeldaad bij me in: http://verdubbeldame.blogspot.nl/2013/05/de-verdubbeldame-presenteert_23.html. Volgens mij heb ik ook wel eens iets met precies die kaartjes gedaan. Wat leuk dat jullie bij elkaar in de straat wonen en elkaar 'ontdekt' hebben!