vrijdag 3 januari 2014

stop ermee, begin eraan!

Wijsheid uit de kringloopwinkel...

stop er dan mee ;-)

Wat is 'JA MAAR' eigenlijk hardnekkig! Als je er goed over nadenkt laat het woordje 'maar' achter 'ja' alle mogelijkheden verdwijnen. Je bent het wel eens met wat er wordt geopperd, wat er wordt gerelativeerd, wat er wordt voorgesteld máár weet altijd redenen waarom dat voor jou niet geldt, waarom het jou niet zal lukken, waarom je toch maar afziet van een oplossing... Als je 'JA MAAR' zegt zeg je dus eigenlijk 'NEE'! Nadat ik las over de techniek van 'omdenken' ging bij mij de knop om. JA mag blijven en zal zoveel mogelijk gevolgd worden door het woord EN! De betekenis verandert in 'ik accepteer het én ik ga op zoek naar de mogelijkheden!'


Daaraan herinner ik mezelf iedere dag. En oefening baart kunst! Gun jezelf een blik op de mogelijkheden en wees niet te streng voor jezelf... Voel je JA MAAR opkomen gun jezelf  dan eens JA EN! Het is de moeite van het proberen waard!


4 opmerkingen:

izerina zei

goed idee,ga ik proberen

Purperpolletje zei

Wat een leuke van Loesje! Die hou ik erin, maar dan vooral aan jouw 'Ja en' te kunnen denken...

Jente zei

Mooi gedacht en vervolgens tegens ons gezegd! Ik hou het in gedachten! De 'maren' willen hier ook nog wel eens de boel lam leggen... Ik ga het ook eens met jouw 'en' proberen...

franca zei

Ik vond die uitspraak: ik hoef niet veel...enz enz. zo leuk dat ik het even googelde.
Met een leuk interview wat on-line te lezen is als gevolg. Loes Luca.
Leuk mens, die precies leeft zoals ze wil.
Niet eens met een hoge opleiding.
Ik ben ook nogal eens van de maren.
Een ding om weer eens bij stil te staan.
Dank je wel, je zet me aan het denken!
groetjes, Franca.