dinsdag 14 januari 2014

zeilhartjes

Wat kan ik soms versteld staan van mijn eigen kind... Oudste heeft op school geregeld dat ze, samen met een vriendin, een creatieve les gaat verzorgen! Samen hebben ze bedacht hartjes te gaan maken van tafelzeil, gevuld en gepimpt. Het idee is een slinger van hartjes te maken om in de klas op te hangen. Juf is tijdelijk afwezig en komt volgende week weer terug, zo krijgt ze een warm onthaal!


Mama, heb jij zeil? Tja, ik hád zeil, een aantal maanden geleden nog. Een kitch kitchen tafelzeil met beschadigingen, een zeil met blauwe roosjes met beschadigingen. Beide heb ik in een vlaag van opruimen weggedaan... Jammer, jammer. We slaan aan het denken, kijken eens op internet en dan opeens denk ik, ik vraag het haar. Een dag later staat er een zak met allerlei restjes tafelzeil voor de deur. Feest! In de kringloopwinkel halen we een kussen voor 50 cent. Die zit vol met de benodigde vulling. Oudste gaat aan de slag en maakt bovenste hartje. Ze legt het uit aan jongste en die maakt onderste hartje. Een kind kan de was doen, je kunt zo uitgebreid versieren als je wilt en het resultaat is... lief!


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er heel erg leuk uit meiden! En een kussen had ik ook nog wel gehad ;-))

izerina zei

Wat een leuk idee van die meiden.

janneke zei

Tsja, en buurvrouw was ook niet thuis. Die heeft ook restjes.
Het wil ook met een bigshopper (bv van de supermarkt ed).
Geweldig idee!!!!