dinsdag 29 april 2014

moeder en dochter

Het is vakantie voor de kinderen. De jongste 2 zijn uit logeren/spelen, oudste en ik gaan lekker wat uurtjes samen op pad. Al gelijk op de parkeerplaats vind ik mijn vondst voor vandaag...


... maar als je 12 bent is dat natuurlijk niet genoeg ;-) We gaan shoppen! Terwijl ik iets pas krijg ik advies van mijn dochter (hé, deze situatie herken ik van mij en mijn eigen moeder, dat is voor het eerst, wat apart en wat leuk!). We dralen eindeloos in een bijouteriezaak waar we uiteindelijk niets kopen omdat we tóch net niet helemaal blij van iets worden. We strijken neer met koffie/ warme choco en tompouce en hebben het over vrouwelijke intuitie; of je contact kunt maken met wat goed voelt en wat klopt. Dochter komt tot een creatieve vondst; dus als ik een opdracht niet wil uitvoeren en 'nee' zeg dan is dat niet brutaal, dan luister ik naar mijn vrouwelijke intuitie...


Apart om ruim 30 jaar later weer mee te kijken met een meid van 12, nu als moeder! We maken onszelf blij met nagellak... sommige dingen zijn leeftijdsloos ;-)

2 opmerkingen:

Miss Milla at Home zei

Wat leuk zo'n moeder-dochter uitstap en herkenbaar voor mij. Ik heb een dochter van elf.

Vlijtig Liesje zei

Wat gezellig! Ik ging vroeger ook altijd met mijn moeder winkelen, en nu met mijn dochters. Het is apart als de rollen zijn omgedraaid!