donderdag 10 april 2014

oogstbelofte

Een wandelingetje door de tuin met belofte voor het komend jaar. De afgelopen jaren is veel moois vervangen door eetbaars (ook mooi!). Dat maakt dat er niet veel meer bijgekocht hoeft te worden, hier en daar nog wat zaaien en dan maar wachten wat er gebeurt... In de rabarberpot groeien al lange stengels rabarber;


 Naast de schuurdeur wollige pepermunt voor thee;


Naast het huis de goudrenet vol bloesem, dat worden weer een hoop appeltaarten dit jaar ;-)


De vijg heeft het naar z'n zin tegen de zuidmuur...


In de grote verzameling zinken vuilnisemmers die kriskras door de tuin verspreid staan zaai ik het één en ander;


De druif wordt wakker...


Koriander...


En dit is maar een deel van wat er te zien is. Niet dat onze tuin zo groot is maar als je ieder plekje benut is er veel te oogsten ;-)

3 opmerkingen:

Cisca, Servie zei

ook bij jou zie ik de minivijgjes al zitten. Ik kan het me van andere jaren niet herinneren voor mijn gevoel had je eerst de bladeren en dan pas de vijgen. Zo te zien krijgen wij een goed vijgenjaar

Es zei

Grappig kom heel veel bekende planten en lekkernijen tegen en munt naast je voordeur wat een leuke plek, en frisse binnenkomer :)
X Es

Jente zei

Leuk, zo'n kijkje je tuin. En mooi, hoe alles weer uitloopt! Ik kan er zelf ook erg van genieten.

Wij bedenken ook steeds weer iets nieuws om van te eten, ga vandaag (beetje laat, dat wel) een pruimenboompje bestellen.