donderdag 19 juni 2014

dat heb ik van...

Nu ik ouder word zie ik geregeld, in mezelf, mijn voorouders terug! Dat klinkt misschien vreemd maar naarmate mijn leeftijd vordert herken ik dingen van hen in mezelf. Zowel in uiterlijk als in gedrag...


Zo weet ik al heel lang dat ik de nagels heb van mijn beppe, net als haar krullen en de eigenaardige gewoonte om staand te breien ;-). Van oma heb ik het smikkelen, het lekker kokkerellen en de ´kakwangen´. Van opa het kunnen genieten van iets kleins, de passie voor de natuur. Van pake weet ik het niet zo goed, dat zal ik eens aan mijn moeder vragen. Wel zie ik een andere link; zie ik hem nog wijdbeens in het gras zitten om de zeis te slijpen, nu zie ik manlief werken met de zeis...

Er ploppen steeds nieuwe dingen op. Ik ontdek dat ik qua uiterlijke dingen het meest op mijn beppe lijk, de foto's van vrouwen in die lijn zijn voor mezelf een kijkje in de toekomst. Qua innerlijk lijk ik het meest op mijn opa...

Bijzonder om eens bij stil te staan...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

... en uiteindelijk heb je al die dingen vooral van jezelf! Als je in een andere familie was opgegroeid, had je daar weer dingen van overgenomen, dat zie ik ook aan mijn jongste zoon die dan wel geadopteerd is maar heel veel dingen "van mij" heeft! En onze oudste, ook geadopteerd, heeft net als mijn man geen nagel aan 1 van zijn kleine tenen. Hoe verklaar je dat ...

Vlijtig Liesje zei

Wat grappig om dat zo te herkennen! Best bijzonder dag genen zoveel invloed hebben op wie je bent.