donderdag 3 juli 2014

meditatie en inspiratie

Ik begin de ochtend met een geleide meditatie. Ik heb er ééntje ontdekt op het internet en elke keer is ie weer bijzonder. Het heet 'ontmoeting met je innerlijke gids'. Een kwartiertje duurt het maar, een fijne start van de dag! Deze keer besluit ik te tekenen wat ik tijdens de meditatie heb opgedaan... Op de Hundertwassermanier levert zo'n tekening altijd iets bijzonders op (vind ik).


Vanmiddag, na een bezoek aan de tandarts, strijk ik neer in de Vispoorthaven. Een thermoskan koffie heb ik meegenomen én een fijn boek! Tegen de kademuur, in het gras en in het zonnetje drink ik koffie en lees ik een boek met lezingen van Krishnamurti. Het leest niet snel, ik moet m'n hoofd er goed bijhouden maar oh, wat verrijkend! 


En als ik daar zo heel rustig zit passeren me allerlei soorten wandelaars... Een fijn besteed uurtje!


3 opmerkingen:

Trudy zei

Wat een fijn plekje zocht je daar uit. Ik woonde jaren geleden op kamers op het Vispoortplein. Daar heb ik heel goede herinneringen aan!

Vlijtig Liesje zei

Dat lijkt me een goed begin van de dag. Heb je misschien een link naar die meditatie?

Anoniem zei

Eigen Tijd Erna, fijn!