donderdag 24 juli 2014

moeten en mogen

Het duurt altijd een paar dagen voordat ik de draai van de vakantie te pakken heb. Elk jaar ontdek ik weer overnieuw dat het handig is om een soort dagprogrammaatje te hebben voor de komende vrije dag, iets van structuur om te voorkomen dat beeldschermen en lamlendigheid toeslaan... En dat dagprogramma bedenk ik een dag vantevoren. Vanochtend blijft de tv uit! Ik heb al vroeg boodschappen gedaan waardoor we op tijd buiten kunnen ontbijten. Daar doen we dan gelijk werkbespreking; er zijn een aantal klusjes die gedaan moeten worden, wie vindt wat leuk om te doen?


De uitschieters van de heg worden ingekort, zo kunnen mensen het minibiebje weer beter zien ;-) De buitentent wordt opnieuw gespannen, de appelboom wordt ontdaan van een deel van de appels die de takken omlaag trekken, de vaatwasser moet uit- en ingeruimd, de benedenverdieping gestofzuigd, de vensterbanken afgenomen... Wat kun je zo, in weinig tijd, veel doen! Als we toe zijn aan wat drinken wordt vriendinnetje van jongste gebracht. Nu is het tijd voor ontspanning...


Na de lunch rijden we naar één van de buitenzwembaden rond Zutphen. We strijken neer in Almen en zwemmen er een paar uurtjes. Het is een welbestede dag met evenwicht tussen moeten en mogen. Die hou ik er vanaf nu weer in ;-)

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Hier hebben de kinderen meestal in geen enkel klusje zin, en moet ik dat regelen met het mes op tafel.

Vakanties zijn hard werken...