woensdag 3 september 2014

groots

Na schooltijd vertrek ik met zoon naar de boomgaard, steeds meer bomen laten hun vruchten vallen, we gaan ze plukken! Aan mij de dankbare taak om de appels te plukken van de boom die ik destijds samen met mijn vader plantte. De Groninger Kroon is voor mij een boom vol herinneringen aan mijn grootouders, de ouders van mijn vader. In de boom hangen nog 2 appels, eerder lagen er al 3 onder de boom, dat zijn 5 appelflappen geworden ;-)



En dat leggen we vast! Wat zou mijn opa er 'groots op zijn' als hij dit zou kunnen zien, ik hoor het hem nog zeggen, want trots en blij zijn, dat kon hij!


Dat het fruit hier ligt uitgestald in een door hem gemaakt aardappelschilbakje is voor mij een prachtig detail ;-) Meer lezen over de boomgaard? lees dan hier


Geen opmerkingen: