zaterdag 22 november 2014

voor alles een tijd

Vandaag gaan we, voor het eerst sinds jaren, niet naar de intocht van Sinterklaas... Na de 'Sinterklaasvoorlichting' die jongste deze zomer kreeg vindt ze het niet zo nodig op de koude kade te staan. Daar ben je dan natuurlijk ook veel te groot voor ;-) Het zijn van die kleine mijlpaaltjes die bijna onmerkbaar passeren maar deze doet me opeens beseffen dat onze kinderen groter worden!


Toch wil jongste graag iets Sinterklazigs doen. Pepernoten bakken bijvoorbeeld. Of chocoladepepernoten maken. Dat laatste lijkt een goed plan want oudste staat met een vriendin al 'whoopies' te bakken. De pepernoten liggen kant en klaar in de kast. Nog chocolade smelten en de pepernoten erdoorheen rollen. De chocoladepepernoten op een bordje in de koelkast en daarna... het chocoladebakje uitlikken!


Ik mis de kade wel en niet. De tijd van klein is leuk maar deze tijd heeft ook zijn charme! Lekker zelf rommelen, steeds meer dingen zelf bedenken en kunnen. Minder afhankelijk worden van mij geeft ook ruimte en andere gezelligheid. Ik hou daar wel van!

2 opmerkingen:

izerina zei

Gaan jullie ook pakjes maken voor elkaar?

Miss Milla at Home zei

Dat ziet er heerlijk uit! En je hebt gelijk, als ze groter worden komen er weer andere leuke dingen in de plaats.
Ik heb wel even moeten lachten met het woord 'sinterklaasvoorlichtig', klinkt geweldig, dat woord ga ik onthouden!