zondag 14 december 2014

sámen stil

Wel eens gehoord van Stadsverlichting? Een initiatief gestart door Tijn Touber waarbij mensen worden uitgenodigd om in een huiselijke omgeving een uur samen stil te zijn. Dat gebeurt in heel Nederland op meer dan 800 plaatsen op iedere tweede zondag van de maand van 20 tot 21 uur...


Op de site vind ik een locatie in de buurt en ik meld me aan. Wat is het een bijzonder gegeven te weten dat op zoveel plaatsen in Nederland op hetzelfde moment mensen stil zijn. Zoals mijn vriendin in Groningen die me vlak van te voren nog een appje stuurt, op grote afstand zijn we vandaag sámen stil! Dát is nog eens bijzonder afspreken ;-)

3 opmerkingen:

Firma Fluitekruid zei

Ja, daar heb ik inderdaad wel eens van gehoord, mooi initiatief.
Ik mediteer wel elke week met wat buren, maar op zo'n vaste tijd op zoveel plaatsen tegelijk, dat is helemaal bijzonder!

izerina zei

Een mooi gegeven.

Vlijtig Liesje zei

Ik kende dit niet! Maar het klinkt heel bijzonder.