maandag 25 april 2016

supercake

'Echt waar? Dat had ik niet gedacht zeg!' Terwijl dit plankje met supercake van hand tot hand gaat is dat het zinnetje wat ik van vandaag onthouden heb. Vandaag is de dag waarop er voor mij slingers hangen, slingers die te maken hebben met het aantal keren dat ik in mijn leven jarig ben geweest en dat is vandaag precies.... 46 keer ;-)

 

Wat fijn om er weer een jaartje bij te hebben gekregen! De cakes die manlief voor me bakte om te trakteren zijn schoon op en dat is geen wonder; dit appelcake recept is superlekker! Voor één cake maak je het gewone cakebeslag maar eerst maak je het volgende mengsel;

  • 1 a 2 appels schillen en in stukjes snijden
  • bestrooien met kaneel en rietsuiker, dit even laten intrekken
  • klontje boter in de koekenpan smelten. 
  • appels erin bakken met 2 lepels appelmoes en een handje gewelde rozijnen
  • als dit een beetje indikt (de appels zijn dan ietsje zachter geworden) een grote lepel appelstroop even meebakken.
  • het geheel goed laten afkoelen (anders zakt het gelijk naar de bodem van het bakblik) en daarna het mengsel over het cakebeslag in het bakblik scheppen.
  • gewone baktijd voor cake aanhouden
  • na het storten laten we de cake afkoelen op een plaat waarop we eerst rietsuiker hebben gestrooid, dat geeft een knapperig onderkantje ;-)
 en dan is dit het resultaat ;-)


3 opmerkingen:

Crafts 'n' Skills zei

Het is dat er al wat op ons feestmenu staat, anders had ik hem zeker meegenomen. Van harte!

Crafts 'n' Skills zei

Het is dat er al wat op ons feestmenu staat, anders had ik hem zeker meegenomen. Van harte!

Anoniem zei

Gefeliciteerd uit Warnsveld