dinsdag 20 september 2016

opgelost!

Dit weekend loop ik met manlief in Zuid-Limburg als mijn oog valt op dit plaatje... Het hek staat rond een tuin bij een keurig verzorgd huis. Wat kan ik ervan genieten als ik zoiets zie. Al heel veel jaren zullen de bewoners van dit huis (en de bewoners voor hen en voor hen en voor hen...) gezien hebben dat hun hek werd verdrongen door de steeds dikker groeiende boom. Blijkbaar heeft iedereen zich over zijn hart gestreken en mocht de boom blijven staan! En het hek ook, zo te zien heeft het kortgeleden weer een nieuw verfje gehad...


Dat doet me denken aan deze foto's die ik eens maakte tijdens een wandeling in Amsterdam. De klimplant staat daar duidelijk al heel lang en siert de balkons en de muur boven zich. Dat de regenpijp daar geen weerstand aan kan bieden is duidelijk...


... maar kijk eens wat een creatieve oplossing, geweldig toch?


Geen opmerkingen: